Lidé
-
Dobrodružství
-
Domy Města Památky
-
Ulice – otisk barev z fólie
-
Město - koláž
-
Větrný mlýn
-
Moje zasněžené město
-
Barevné řadové domky
-
Kruhové město
-
Barevné nábřeží
-
Domy z nabarvených papírů
-
Středověké město
-
Domek – papírové tkaní
-
Barevný dům, chumelenice
-
Město z novinového papíru
-
Hrad – frotáž
-
Domy – efekt rozlámaného vosku
-
Ulice – perspektiva s jedním úběžníkem
-
Vesnice – koláž
-
Jednobarevné město
-
Ulice
-
Město – nábřeží
-
Roubené stodoly
-
Mrakodrapy
-
Jednoduché novinové město
-
Hrad snů – tažená barva
-
Noční město
-
Nábřeží
-
Novinová koláž
-
Chrám Vasila Blaženého
-
Barevné město
-
-
Doprava
-
Lidé
-
Klaun - frotáž
-
Tupované obrázky
-
Lyžař – koláž
-
Ruce, které pomáhají
-
Ve vodě
-
Harlekýn, Kolombína
-
Klaun
-
Postavičky – pozitiv/negativ
-
Legrační postavičky
-
Obličej – rozsouvání tvarů
-
Autoportrét – uhel
-
Portrét klauna
-
Siluety postav
-
Lidé v kimonu
-
Proporce lidské postavy – pomůcka
-
Postavy – pozitivní a negativní prostor
-
Obličeje z otisků
-
Postavy v pohybu
-
Jednoduchý portrét
-
Komplementární barvy – portrét
-
Zrcadlové tváře
-
Masajové
-
Deštivý den
-
Dav lidí - výrazy obličeje
-
Profily
-
Siluety, perspektiva a západ slunce
(Námět: shine brite zamorano)
Perspektiva je optický jev, jenž způsobuje to, že se vzdálené objekty jeví zdánlivě menší než objekty blízké. Jev způsobuje také to, že u stejných objektů postavených za sebou do jedné řady se objekty vzdálenější od pozorovatele jeví blíže u sebe (perspektiva tedy způsobuje optické zkracování linií). Perspektiva také způsobuje jiný jev, totiž to, že dvě či více rovnoběžných linií (např. koleje) se směrem k horizontu opticky zužují. Bod, ve kterém se obě rovnoběžné linie setkávají, se nazývá úběžník. Jedná se však pouze o myšlené čáry a myšlené body, které v reálném světě fakticky neexistují. Perspektivní zobrazení je běžně užíváno také v deskriptivní geometrii, v technickém kreslení a dalších oborech lidské činnosti.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Perspektiva
Zdroj: http://kidsartists.blogspot.cz/search/label/landscape
Perspektiva je velmi důležitá, pokud si přejeme kreslit tak, aby se kresba jevila trojrozměrně.
Materiál a pomůcky
kreslicí karton A4
černý papír A4 → pozadí
tužka, pravítko, nůžky, lepidlo
černý olejový pastel + ořezávátko nebo permanentní popisovač
papírová utěrka pod ruku, abychom si neušpinili kresbu
temperové barvy + štětec, paleta
Provedení
Čtvrtku zmenšíme o 3 cm vodorovně i svisle a položíme ji na výšku.
Asi v ¼ nakreslíme vodorovnou čáru horizontu a bod → úběžník.
V jednobodové perspektivě leží úběžník vždy na horizontu.
Ve spodní polovině papíru kreslíme telegrafní sloupy.
U spodního okraje papíru vyznačíme zvlněnou zem.
Asi v polovině nakreslíme první drát a siluety.
Siluety ptáčků kreslíme z různých úhlů.
Zem a ptáky vyplníme s černým pastelem (dáváme pozor, abychom si kresbu
nerozmazali) nebo použijeme permanentní popisovač.
S černou obtáhneme i dráty a sloupy.
olejový pastel permanentní popisovač
S temperovými barvami domalujeme západ slunce.
Výkres nalepíme na černé pozadí.