Nejnovější
- Sněhulák ve stylu Keitha Haringa
- Ledové květy
- Vánoční ozdoby – otisk z fólie
- Zima a medvídek
- Vánoční baňka – tisk
- Vánoční stromky – puntíky, kostky
- Vánoční přání – tisk s bramborovým tiskátkem
- Šnek - malování na vlhký papír
- Ježek a podzimní listí
- Svatý Martin – vitráž
- Frankenstein a čarodějnice ve stylu P. Picassa
- Podzimní kytice – malba na gázu
Známí malíři
-
Op Art
-
Op-art s barevnými kruhy
-
Vesmír – op art, symetrie
-
Barevná op art srdce
-
Op-art hraní
-
Op-art a CD
-
Op-art koule
-
Rovinné obrazce a op art
-
Op art srdce
-
Op art kreslení
-
Op art stromek
-
Op art zvířata
-
Op art strom – skupinová práce
-
Tři hadi - op art
-
Op art s pavoukem
-
Op art v komplementárních barvách
-
Op art ve stylu H. Matose
-
Op art kruhy a paprsky
-
Ruka – op art
-
Op art paprsky
-
Kreslíme op art
-
Op art
-
-
Pop Art
-
Podzim ve stylu Burtona Morrise
-
Ovoce ve stylu Romera Britta
-
Ovoce ve stylu Burtona Morrise
-
Podzimní pop art listy
-
Pop art jablko, otisk
-
Pop art jahoda
-
Pop art smajlík
-
Pop art kočka, pes …
-
Pop-art tulipány
-
Ovoce a zelenina v pop art stylu
-
Pop art sněhové vločky
-
Kuřata ve stylu Andy Warhola
-
Listy v zářivých (pop art) barvách
-
-
Známí malíři
-
Sněhulák ve stylu Keitha Haringa
-
Kočka ve stylu R. Kurilla
-
Hroch ve stylu Melanie Mikecz
-
Pod hladinou s P. Mondrianem
-
Sněhulák ve stylu Pabla Picassa
-
Koláž ve stylu Reggieho Laurenta
-
Podzimní velryba
-
Strom ve stylu Chucka Close
-
Horkovzdušný balon ve stylu V. Kandinského
-
Velikonoční zajíček ve stylu R. Britta
-
Podzimní strom ve stylu V. Kandinského
-
Kukuřice ve stylu V. Kandinského
-
Srdce ve stylu Pieta Mondriana
-
Strašák ve stylu A. Andrewsové
-
Ovoce ve stylu Ch. Close
-
Jarní motivy ve stylu J. Starkové
-
Portrét ve stylu P. Mondriana
-
Krajina ve stylu F. Hundertwassera
-
Geometrické město ve stylu Paula Kleea
-
Ve stylu Gastona Chaissaca
-
Jaro ve stylu Romera Britta
-
Pavučina ve stylu Pieta Mondriana
-
Ptáček ve stylu Eliny Lorenz
-
Hrušky ve stylu Charleen Martin
-
Koláž ve stylu Hanocha Pivena
-
Zátiší s květinami - koláž
-
Zvířata ve stylu Chucka Close
-
Zátiší ve stylu P. Cézanna – otisk
-
Strom ve stylu G. Klimta
-
Art brut - Jean Dubuffet
-
Kočka ve stylu G. Klimta
-
Portrét ve stylu Chucka Close
-
Havran – koláž
-
Svět plný barev
-
Mozaikování podle M. C. Eschera
-
Portrét ve stylu Jamese Rizzi
-
Koně ve stylu Laurel Burch
-
Zvířata ve stylu Pieta Mondriana
-
Kosí bratři – Ivo Šedivý
-
Rákosníček podle Z. Smetany
-
Blízké a vzdálené kruhy ve stylu Marlene Healey
-
Otočené kruhy ve stylu S. Delaunay
-
Srdce ve stylu Burtona Morrise
-
Slon Elmer – koláž z hedvábných papírů
-
Kráva ve stylu Jeana Dubuffeta
-
Krajina ve stylu Heather Galler
-
Kruhy ve stylu S. Delaunay
-
Mrakodrapy ve stylu Paula Brenta
-
Kreslení s nůžkami ve stylu Henriho Matisse
-
Květy ve stylu Georgie O’Keefe
-
Motýli ve stylu Petera Callesena
-
Vzorované hrnečky ve stylu Heather Galler
-
Kočka z džungle ve stylu Debi Hubbs
-
Kočky ve stylu Rosiny Wachtmeister
-
Krajina podle Sandry Willard
-
Srdce ve stylu Kathy Kromer
-
Labutí jezero
-
Ve stylu Alberta Cerriteno
-
Ve stylu Gustava Klimta
-
Ve stylu Jamese Rizzi
-
Zvířata ve stylu Laurel Burch
-
Zvířátka z geometrických tvarů – Romero Britto
-
V ZOO s Yuko Lau
-
Zimní krajina ve stylu Teda Harrisona
-
Žirafa, zebra a strom – koláž ve stylu Henriho Matisse
-
Op-art koule
(Námět: Fine Lines)
Op-art (zkráceně z angl. optical art optické umění) je směr výtvarného umění, jenž se začal rozvíjet koncem 50. a počátkem 60. let 20. století.
Autoři op-artových děl využívají poznatky z geometrie, fyziognomie a optiky. Snaží se pomocí většinou černobílých geometrických obrazců, rastrů a vzájemně se překrývajících lineárních a plošných útvarů dosáhnou optické iluze pohybu, nestability.
Název op-art byl použit poprvé v roce 1964 při přípravách na výstavu The Responsive Eye (Reagující oko) v Muzeu moderního umění v New Yorku. Název je vlastně obdobou názvu jiného uměleckého směru pop-artu.
Jedním z hlavních představitelů op-artu je maďarský výtvarník Victor Vasarely. Dále např. Bridget Riley, Jesús-Rafael Soto, Youri Messen-Jaschin, Richard Anuszkiewicz, Julian Stanczak nebo Carlos Cruz-Diez.
Zdroj: https://cs.wikipedia.org/wiki/Op-art
Materiál a pomůcky
kreslicí karton 14 x 14 cm
kancelářský papír
tři různě velká víčka nebo šablony kruhů o průměru 6 cm, 4 cm, a 2,5 cm nebo kružítko
barevný papír 21 x 21 cm
tužka 4B, suché pastely (např. TOISON D′OR)
černý fix se štětcovým hrotem
nůžky
lepidlo
Provedení
Na kreslicím kartonu 14 x 14 cm si vyznačíme bod.
Z bodu vedeme dvojice čar, které se směrem k okrajům rozšiřují.
Čáry mohou být rovné i zvlněné.
Při vybarvování střídáme černou a bílou barvu.
Na papír si obkreslíme tři různě velké kruhy.
Stínováním dodáme kruhům objem a změníme je na koule.
Přechod světla ve stín si můžeme předvést pomocí míče a baterky.
Na míč dopadá světlo (např. zleva) a osvětluje ho nestejně:
část obrácená přímo ke světlu je osvětlena silněji než ostatní povrch.
Na povrchu jsou světlá, tmavší a velmi tmavá místa.
Různý stupeň sytosti stínu je vyvolán odrazem světla od sousedních předmětů,
od stěn a od povrchu stolu.
Nejsytější stín není na samém okraji zastíněné části, ale poněkud dál.
Tvar stínu připomíná půlměsíc.
Stínujeme boční stranou tuhy.
Světlých a tmavých odstínů dosáhneme různým tlakem na tužku
nebo různou tvrdostí tužek.
Jemně přidáme barvu.
Koule pečlivě vystřihneme a přilepíme na černobílý výkres.
Abychom dosáhli optické iluze pohybu, umístíme nejmenší kouli
v blízkosti úběžníku (bodu), největší kouli částečně mimo výkres a střední
velikost koule kdekoliv mezi nimi.
Zároveň si musíme dát pozor, abychom koule nalepili ve stejné pozici
např. nejosvětlenější částí na levou stranu.
Výkres nalepíme na barevné pozadí.